Fitness i ćwiczenia na trampolinie Springfree

Trampolina początkowo została wymyślona i skonstruowana przede wszystkim jako urządzenie do zabawy dla dzieci, to z biegiem czasu jej wykorzystanie zostało rozszerzone. Trampolina nie służy wyłącznie do zabawy – można z niej śmiało skorzystać w ramach ćwiczeń. Jest to oczywiście opcja dobra głównie dla dorosłych, choć i dzieci mogą na niej poćwiczyć, aby uwolnić pokłady energii i dotlenić organizm.

Fitness na trampolinie
Fitness na trampolinie to nowoczesna metoda, która zyskuje z roku na rok coraz większą popularność. Fitness na trampolinie Springfree pozwoli zrzucić zbędne kilogramy bez długich ćwiczeń i sprawi, że każdy ćwiczący na trampolinie będzie się przez ten czas wyśmienicie bawił. Podczas wysiłku cardio na trampolinie można spalić nawet do 1000 kcal, co oczywiście zależy od masy ciała ćwiczącego. Ponadto takie ćwiczenia ujędrniają pośladki, wzmacniają mięśnie nóg i brzucha, podnoszą wydolność organizmu oraz poprawiają gibkość, kondycję i krążenie. 

Bezpieczeństwo przede wszystkim
Skacząc na trampolinie Springfree mamy gwarancje nie tylko poprawienia kondycji swojego organizmu czy zrzucenia kilogramów, ale również gwarancję bezpieczeństwa. Do skonstruowania trampolin Springfree wykorzystane zostały elastyczne pręty z włókna szklanego, które wraz z ramą pozostają poza zasięgiem skaczącego zarówno podczas ćwiczeń, jak i zabawy.  Ukryta rama trampoliny obniża ryzyko uszkodzeń ciała, a miękka krawędź maty So Edge Mat absorbuję energię i amortyzuje uderzenia. Trampoliny otoczone są elastyczną siatką FlexiNet, która odbija skoczka z powrotem na matę, co zapobiega jego wypadnięciu z trampoliny. Trampolina Springfree nie posiada sprężyn, dzięki czemu usunięto 90% miejsc, w których najczęściej na tradycyjnych trampolinach dochodziło do obrażeń. 

Świadome ćwiczenie
Ćwiczenia na trampolinie powinny być wykonywane z pełną świadomością swojego ciała, bo  wykonywane w sposób nieprawidłowy czasami mogą być potencjalnie niebezpieczne dla ćwiczących. Szczególną uwagę na ten aspekt powinny zwrócić kobiety, które urodziły dziecko – kobiety po porodzie powinny zaczekać co najmniej 6 tygodni przed rozpoczęciem ćwiczeń na trampolinie, ponieważ ich mięśnie dna miednicy mogą jeszcze nie być przygotowane do wysiłku. Osoby, które cierpią na choroby stawów, ale te, które przeszły niedawno uraz ciała również powinny do fitnessu na trampolinie podejść z dozą ostrożności. 

Fitness na trampolinie to czyta radość
Ćwiczeń na trampolinie nie trzeba wykonywać wyłącznie w salonie fitness w ramach zajęć z tzw. jumping fitnessu, ale również na własnym podwórku. Fitness na trampolinie Springfree można wykonywać we własnym zakresie, aby wzmocnić i ukształtować sylwetkę, a dodatkowo można to robić np. wspólnie z partnerem czy przyjaciółką. Do  jumping fitnessu używana jest jednoosobowa trampolina o małym rozmiarze, a ćwiczenia, które się na niej wykonuje to najczęściej kombinacje wolnych i szybkich skoków, ćwiczeń aerobowych i biegów w miejscu.  Trening na trampolinie jest efektowniejszy niż np. bieganie, bo dzięki ciągłym zmianom grawitacji angażuje więcej mięśni. Jest dobrą formą aktywności dla odchudzających się, bo przyspiesza przemianę materii, a przy tym daje dużo radości, jednocześnie redukując poziom stresu.